הבחירות ואנחנו / ינון יבור

לא, זה לא הולך להיות עוד פוסט שמסביר למה ביידן טוב מטראמפ או למה דונלד מוצלח יותר מג'ו.

הפוסט הזה הוא עלינו, ועוסק בעצם בשאלה המאוד פשוטה (אך מעניינת): "למה לעזאזל זה כל כך איכפת לנו?!?" ואני לא מתכוון ל"איכפת" במובן של התעניינות כללית והבעת דעה פה ושם, אלא התעסקות ממש אובססיבית בשאלה שלרובנו אפילו אין זכות להחליט בה.

אז יש כמובן את הסיבות ה"רגילות", שכולנו אנשי העולם הגדול, וארה"ב היא בכל זאת – המעצמה הגדולה בעולם פלוס ידידתה הטובה ביותר של ישראל. אבל לטעמי, יש משהו נוסף, אולי גדול יותר. והוא נובע מיצר התחרות והניצחון.

כולנו באתר הזה כי אנחנו אוהבים מאוד ספורט אמריקאי, ובעיקר כדורסל. ומה יותר אמריקני מפשוט להסתכל על השורה התחתונה ולבדוק מי ניצח? אתמול בערב היה בארץ משחק העונה בספורט הכי פופולרי בעולם. כלומר – שתי הקבוצות אולי הכי טובות בארץ, ראש בראש. מה השאלה הכי מעניינת? נכון – מי ניצח. אבל רגע, יכול להיות שאף אחד לא ניצח? יכול להיות שנישאר בלי תשובה מוחלטת לשאלה הכי מעניינת? כמו שנהוג לומר – באמריקה זה לא יכול לקרות. וזה נכון. כל האתוס האמריקאי מושתת על הכרעה וניצחון, ואנחנו, כצרכנים מושבעים (או יותר נכון, מכורים…) גם תמיד נרצה לדעת מי גבר על מי, מי מוצלח ממי, מי עליון על מי. זוהי אבן היסוד בספורט, וגם מה שקוסם בו. ובאמריקה – זה לא רק בספורט, אלא בהכל (פאראפרזה על דבריו של אמריקאי יהודי טוב – בעיקר בכדורסל…). הבחירות – בניגוד לישראל – הן מעין "משחק גמר" של ראש-בראש, כדי לגלות מי המפסיד ומי המנצח. אין 30 מפלגות שמתוכן בוחרים ומייצרים קואליציה. אין תיקו במשחק העונה, בדמותה של ממשלת אחדות. אין אמצע. זה הכל, או כלום.

והשיטה הזו של "הכל או כלום", חוץ מהיותה כה דטרמיניסטית, היא קלה לעיכול ולאימוץ. הרי משחקי פיינל פור של המפסיד יוצא תמיד יהיו מותחים יותר מסדרות, שיהיו מותחות יותר מליגה ארוכה. זה סוד הקסם. ואנחנו, שכל כך מכורים לקונספט הזה של הכרעה, ושכל כך תקועים פה כבר שלוש פעמים עם תיקו רב שערים ובלי מנצח ברור, פשוט מתמכרים ומאמצים את הקבוצה "שלנו" מעבר לים, ומעודדים אותה בלי הפסק. גם אנחנו, כמו אחרים, נדבקנו במנטליות הזו של "הכל או כלום", של "האם לנו אתה אם לצרינו?", של 100% טראמפ או 100% ביידן.

כל אחד מאיתנו החליט בעצם "לעודד קבוצה" וללכת איתה עד הסוף המר. הרי אנחנו לא חדשים בעסק הזה – ברור לנו שקשה מאוד להחליף קבוצה אהודה, וברור לנו שהאמוציות העולות כאשר קבוצה זו מתמודדת "לחיים ולמוות" הן גבוהות מאוד.

אז אולי חשוב שנזכור שלא מדובר פה במשחק גמר דטרמיניסטי. עדיין – נשיא/ראש ממשלה שאני לא אוהב יכול לעשות מהלכים שאני מסכים איתם, ונשיא אהוב עדיין יכול להעביר החלטות שמנוגדות לאינטרסים שלי. בניגוד לספורט – אנחנו צריכים לזכור שהפוליטיקה היא הרבה יותר "ישראלית" מ"אמריקאית", במובן שאין לחלוטין שחור ולבן, אפס או אחד. אפילו באמריקה, אבל בטח בישראל, אנחנו צריכים להבין שגם תיקו זו תוצאה לגיטימית, וזה שיש לנו עכשיו "אלוף אולימפי" ל-4 שנים (בדמות נשיא/רה"מ), אין זה אומר שאם זה לא האלוף שאתה עודדת אותו, הוא לא יפעל לעיתים גם לטובתך.

Subscribe
Notify of
255 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
dror
dror
3 בנובמבר 2020 12:42

תודה ינון. אני ממש לא מסכים עם המאמר שלך. נכון, נקודתית שני הנשיאים יכולים לעשות דברים טובים לכולם…אבל זו אינה השאלה המרכזית בבחירות האלו. השאלה המרכזית בעיניי היא לאן אמריקה (וישראל, זה בול אותו דבר) הולכת? האם תישאר דמוקרטיה או שתהפוך לאוטוקרטיה/ דיקטטורה. הכיוון של ביבי טראמפ ברור לחלוטין. ריסוק הפרדת הרשויות, ריכוז כל הכוח בידי אדם אחד, הפיכת כל רעיון אחר לבגידה בנשיא/רוהמ המהולל…ריסוק איזונים ובלמים. שחיתות בסדר גודל בלתי נתפש. אני לא מכיר אף דיקטטורה משגשגת שבה האזרחים מרוצים…אין ולא יכול להיות פה תיקו. ברגע שאי אפשר להפגין, שבתי המשפט נשלטים עי השלטון וכשהשליט עצמו בוחש בכל…אנחנו האזרחים מפסידים. כולנו. זכינו לחיות בדמוקרטיה אם נזלזל בה סופנו יהיה מר ואכזר. זה לא כדורסל שבו אני יכול להגיד שלמרות שאני לא מת על לברון הוא שחקן טוב+ ולמרות שמירי הפסידה נהנתי מאד לראות כמה הם אובראצ'יברים וכמה הם נתנו פייט. ההשוואה לכדורסל לא במקומה בעיניי. טראמפ וביבי רוצים לעשות פוטש וחובה להילחם נגדם כי אין להם הזכות.

etayle
etayle
3 בנובמבר 2020 12:57
Reply to  dror

אני כמובן לא מסכים עם התוכן שנכתב פה.
אבל דרור אל תיפול רוחך בכל מקרה, הטוב ינצח, אל תזלזל בכח של האדם להיטיב. גם אם לפעמים הוא מפשל.
תשאל את עצמך, הסביבה שאתה נמצא בה, האם האנשים שם מושחתים מוסרית, ורעים? (אולי טועים ושוגים, אבל האם הם רעים)

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.
https://www.youtube.com/watch?v=BW-Td3bKW3Q

dror
dror
3 בנובמבר 2020 13:40
Reply to  etayle

תודה רבה איתי. אני מעריך את האופטימיות שלך. הבעיה אינה רוע…יותר אדישות/עצלנות/הכחשה/הדחקה. אני באמת חושב שאנחנו במצב קריטי שבא אחרי שנים ארוכות של הסתה ריסוק ופירוק מטעם השלטון שלנו. ביבי קוצר עכשיו את הפירות של עבודתו הקשה. עצוב לי שאתה לא רואה ששלטון החוק בסכנה ממשית. אתמול עניתי לך בפוסט של מנחם גם. דמוקרטיה זה דבר שצריך להגן עליו בפועל. היא דורשת מעורבות של האזרחים. זה קשה. אני לא מצליח להבין את תומכי ביבי. נסה לדמיין מה היה קורה פה אם ראש ממשלה מהשמאל היה נאשם בפלילים ומסית נגד ימנים. וממשיך לכהן למרות שלא חתם על הסכם ניגוד עניינים ומורח את בגץ חצי שנה בעניין. אני יודע שיש המון אנשים טובים בארץ וממשיך להאמין שנצא מזה ולא נהפוך לדיקטטורה. אבל מה שאני רואה ברור מול העיניים שלי הוא מדאיג ומבהיל ולא ייאמן שהגענו למצב הזה. ביבי הוא רק הסימפטום. אנחנו חברה חולה ומפולגת. בורה ואלימה וגזענית. בכל מקרה תענוג לשוחח אתך למרות חוסר ההסכמה בינינו.

etayle
etayle
3 בנובמבר 2020 14:00
Reply to  dror

בוודאי שאני רואה את הבעיה,
לדעתי הפתרון (כמו כל דבר) זה לצאת ולהשפיע, ללכת ולהסביר.
כן, גם להפגין (למרות שאיני תומך בהפגנות, הפגנה כרעיון של לצאת ולשנות את המציאות הוא דבר מבורך).
נח למואשם בפלילים ליצור שיח קוטבי, ונח גם לצד השני להיכנס לקיצוניות הזאתי.
באופן פרדוקסלי מי שמחזק את ביבי זה מתנגדיו. ביבי מבחינה אידיאולוגית איבד את זה , הוא אינו ימין,
לא מקיים הרבה מהבטחותיו, ולכן נח לו ליצור מצג של הוא נגד הממסד\שמאל\ישראל הראשונה.

אם היה שיח ראוי, המצב היה הרבה יותר טוב. כמו מה שאני אומר תמיד,"מה היה קורה פה אם ראש ממשלה מהשמאל היה נאשם בפלילים ומסית נגד ימנים." לשאול האם זה הגיוני שראש ממשלת ישראל דורש מתנות מאנשי הון, ואובססי כלפי סיקור אוהד, עד כדי הצעות מפוקפקות לבעלי בזק, לא בעניין הפלילי, זה חמור מאוד בצד המוסרי.

נ.ב
לצערי תמכתי בנאשם בפלילים כי הוא הכי קרוב לאידיאולוגיה שלי, בדיעבד אולי הייתי מצביע בנט.
צריך לזכור שאין אלטרנטיבה ימנית בישראל לביבי- בנט(בעיניי ההבדלים ביניהם לא גדולים).

בע"ה נזכה לימים טובים יותר.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
3 בנובמבר 2020 17:09
Reply to  etayle

במה נתניהו יותר ימין מגנץ?

etayle
etayle
3 בנובמבר 2020 17:37

ROLF
בא נתחיל שלביבי אין ניסנקורן במפלגה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
3 בנובמבר 2020 17:44

בוא נתחיל בזה שהליכוד שבוי באינטרסים של הרבה יותר ועדים משהנוכחות של ניסנקורן משפיע על כחול לבן.
שנית השאלה הייתה גנץ מול נתניהו, אז בעצם התעלמת באלגנטיות.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 בנובמבר 2020 18:05
Reply to  etayle

איתי אתה מדגים בדיוק את הבעיה שהיתה לימין עד שהגיע ביבי.
ימין מתנצל, מצטער, מקטין את עצמו מול התשקורת והממסד.
בגין ספג דברים דומים ובסוף לא יכל עוד. אצל ביבי זה לא המקרה והוא עומד חזק מולם ולא מתקפל. אם זה מה שיוצר שיח קוטבי אז so be it.
.
ביבי ימין לגמרי.
בניגוד לבנט שיושב מהצד ומבלבל את במוח, לביבי יש אחריות כלפי האזרחים ולכן לא תמיד כל מה שקורה הוא 100 אחוז מסתדר לימין.
עובדתית בנו פה בשנים האחרונות כמו שלא בנו לפני, תשאל את שלום עכשיו שמלינים על זה.

dror
dror
3 בנובמבר 2020 15:30
Reply to  Yinon Yavor

לדעתי הפלוסים שיש בטלים בשישים מול פירוק הדמוקרטיה ששני הנוכלים האלה עושים. זה מסוכן על אמת ואין פה הגזמה בתגובה. להיפך, יש פה אדישות לא מובנת של אנשים ישנים שחייבים להתעורר. לגבי זה שביבי טוב לשמאל…יש בזה מן האמת אבל גם בנט או ימני אחר לא היה עושה יותר למען מדיניות ימנית כי היא אינה אפשרית. ראה מקרה ליברמן כשר בטחון ועוד…קשקושים על סיפוח וכיוב'. מה לעשות, הפלסטינים לא יוותרו על דרישותיהם כי בנט יחייך אליהם.

אהרון שדה
Editor
4 בנובמבר 2020 0:00
Reply to  dror

מצחיק שמי שמדבר נגד דמוקרטיה הוא לרוב המוחלט במיעוט .

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
4 בנובמבר 2020 0:35

אתה מבין שגם אם יש במדינה כלשהי רוב של 75% שרוצה לחיות תחת דיקטטורה, מינוי דיקטטור וקיום הרצון שלו לא נותן לך דמוקרטיה?
מכאן שמיעוט שמתנגד למהלך זה הוא אכן הצד הדמוקרטי בסיפור.

אהרון שדה
Editor
4 בנובמבר 2020 9:20

עד כה הדיקטטורה היחידה היא של השמאל הקיצוני שמנסה לשנות חוקים ולנסות פרשנות של חוקים
דמוקרטיה היא רצון הרוב וגם זכויות הרוב לא פחות מזכויות המיעוט

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
4 בנובמבר 2020 9:33

לא טיעון, לא רלוונטי
תשמור את ההזיות שלך לפסיכיאטר

dror
dror
3 בנובמבר 2020 12:43

*למרות שמיאמי…

Avri
Avri
3 בנובמבר 2020 12:44

קצת נכון, כי באמת יש פה המון מחנאות ודעות שמתווכחות על אוטומט בעד/נגד הקבוצה שלהם. מצד שני, יש כאן בחירות שישפיעו השפעה לא פחות מאדירה על העולם ובאופן מאוד ישיר גם על חיינו, כך שהעניין די מובן. לדוגמא, האימפקט על שינוי האקלים שהבחירות יביאו הוא עצום וישפיע על חיים של מליונים (עם לא מליארדים). ישנה גם השפעה מאוד חזקה על הליכים גלובליים שמשפיעים על כולנו באופן ישיר, כמו מדיניות מסחר בינלאומי (ראה לדוגמא מה שטראמפ מעולל לארגון הסחר העולמי). יש גם הליכים גאו-פוליטיים כמו עליית משטרים פופוליסטים שקוראת בכל העולם והרוח הגבית מארה'ב בהחלט משפיעה, או דברים אחרים שלא מעניינים ישראלים (וצריכים לעניין ישראלים) כמו היחס לנאטו, או לארגון הבריאות העולמי. אחרים בישראל (מתנחלים לדוגמא) יגידו לך שיש לבחירות האלו השפעה אדירה על עתידם המוחשי (לדוגמא, איפה הם יוכלו לגור ולעבוד). קיצר, רידדת את זה למחנאות ואתה לא לגמרי טועה אבל, לדעתי, גם לא לגמרי צודק.

etayle
etayle
3 בנובמבר 2020 12:50

תודה רבה ינון. העלת נקודה מעניינית לגבי הסוגיה.
אני רוצה להעלות 2 נקודות בנושא:
1. אני חושב שעוד סיבה, שהבחירות בארה"ב מזכירות במידה כלשהי את הבחירות בארץ,
מנהיג דומיננטי ושנוי במחלוקקת, ומחנה ששם פלקט מולו.
לכן זה מעלה הרבה אמוציות באתר, ואפשר לראות קשר מעניין בין תומכי טראמפ- ביבי, וביידן- גנץ.
2. לפי זכרוני ברקוביץ' פעם אמר שאין שחקן ספסל שלא מייחל שהקבוצה שלו תפסיד, אני חושב שהתפיסה הזאת אסון
בגישה המדינית. ראוי לתת לצד המנצח קרדיט מסויים מהצד המפסיד. ולא לנסות להכשיל כל דבר, ולהיות לוזר.
אותו דבר רלוונטי גם לארצנו, שלפעמים נראה שיש גישה שלילית בצורה קיצונית מגורמים מסויימים.

ארז
Editor
3 בנובמבר 2020 12:57
Reply to  etayle

הבעיה של ברקוביץ׳ תמיד היתה הפה שלו. אבל הוא צדק, מה רוצה שחקן ספסל? לעלות בדקה ה85 ב5:0 כדי שהקשר שהוא מחליף יקבל מחיאות כפיים ולרוץ קצת על המגרש או להכנס בדקה ה65 ב1:2 ולחולל מהפך? זה לא שהוא מאחל לקבוצה שתפסיד, אבל אם הכל דבש הוא לא יראה מגרש (חרוז). רק שלא אומרים את זה ובטח לא ככה.
איך זה מתקשר לבחירות ארה״ב או בכלל אין לי מושג.

אור
אור
3 בנובמבר 2020 13:03
Reply to  ארז

יותר מזה, הוא רוצה שיראו שהקבוצה מפסידה *בלעדיו* גם בלי לחולל מהפך..

ארז
Editor
3 בנובמבר 2020 13:26
Reply to  אור

גם נכון, הרי השחקן הכי טוב במשחק הוא זה שעל הספסל 🙂

etayle
etayle
3 בנובמבר 2020 13:26
Reply to  ארז

התכוונתי שנניח טראמפ ינצח, והדמוקרטים ישארו על "הספסל" , אז שלא ינסו בכוונה לגרום לרפובליקנים להיכשל,
רק כדי שמצב ארה"ב יורע, וזה יגדיל את הסיכוי שהם יבחרו עקב הכשלון.
צריך לשמור על דיון עקרוני, ואידיאולוגי.

ארז
Editor
3 בנובמבר 2020 13:39
Reply to  etayle

זה עבר זמנו כבר. מי שמכיר פוליטיקה אמריקנית יודע שעד ככה שנות התשעים זה מה שהיה מקובל, היה איזו הגינות ג׳נטלמנית ובכלל הרעיון של זהות מפלגתית לא בהכרח היה אחד לאחד, כי הרי כל הבחירות בארה״ב אישיות, כך שהיו מצביעים לא לפי זהות מפלגתית אלא לפי המועמד הטוב יותר. אלא שהתוצאה היתה שליטה די ארוכה של הדמוקרטים בקונגרס, עד שניוט גינגריץ׳ החליט לדפוק את המערכת וליצור קיטוב בשיח ולחדד את הזהות המפלגתית ככה שאם אתה מצביע לקונגרס, לנשיא, למושל, לסנאט בסטייט, הכל חייב להיות לפי המפלגה אחרת אוי ואבוי והלכה המדינה. אם נוסיף לזה את ההקצנה בשיח, הפופוליזם הגואה ועוד ועוד, והגענו למצב שבו אחרי שאובמה נבחר נוצרה תנועה מאוד נרחבת של הקצנה ״שמרנית״ בימין האמריקני, שהובילה מצד אחד לעליה של הטי פארטי ומצד שני לנסיון לפרק את מוסד הנשיאות מהתפיסה שלו כמשהו לא פרטיזני ומכאן שאם אני רפובליקני אז אובמה לא הנשיא שלי, והוא לא לגיטימי ויש להפילו בכל דרך. נוסיף לזה את הצורך הגובר ונמשך של הממשלה להשען על צווים ביצועיים בגלל הdeadlock בקונגרס ונוצרה ממש תנועה של דה-לגיטימציה של הנשיא ושל המפלגה הנגדית.
ואז נבחר טראמפ, והדמוקרטים הראו שבלעשות דה לגיטימציה הם לא נופלים מהצד השני, והתוצאה בהתאם.
זה לא בא מרצון להכשיל את המדינה, מן הסתם חבר קונגרס דמוקרטי חושב שהוא מציל את המדינה ומונע מהרפובליקנים להרוס אותה. אבל מאחר וחוקי המשחק נזרקו מהחלון, הכל הולך והמטרה מקדשת את האמצעים. זה נכון גם אם ביידן ייבחר, הרפובליקנים לא יהססו לעשות לו את אותו דבר שהדמוקרטים עשו, כולל impeachment, העלבות, דה לגיטימציה וכן הלאה.

etayle
etayle
3 בנובמבר 2020 17:38
Reply to  ארז

תודה רבה על התגובה היפה.
על אלה אני בוכיה…

ארז
Editor
3 בנובמבר 2020 12:54

אני חושב שהעיקר הוא הזיהוי של מחנה אחד עם טראמפ ומחנה שני עם ביידן שהפך את הבחירות האלה לכאלה מרתקות מבחינת הקהל הישראלי. יש עוד כמה וכמה סיבות, כמובן שתמיד היה עניין בנושא כי עדיין יש לזה השלכה שולית על חיינו. החדירה/השתלטות המאד גבוהה של תרבות אמריקנית על השוק הישראלי הדי חסר תרבות וספוג, בנוסף לעובדה שכל האינטרנט נוצר ומונע מארה״ב ככה שכל מי שבאינטרנט בהכרח נחשף לאובר אמריקניזציה. רוב אם לא כל אנשי התקשורת בישראל שאחראים על מה שמשדרים ומדברים עליו מושפעים שלא לומר ״חיים״ בארה״ב וצורכים את המדיה שלהם ולכן מבחינתם זה ה-אירוע החדשותי של העולם והם מדווחים עליו בהתאם. ישנם גם נושאים גלובליים כמו קורונה ואקלים ומלחמות וכן הלאה שלמי שיש דיעה בנושא יש גם אינטרס שמנהיג ״בצד שלו״ ייבחר. כל אלה טרנדים ותופעות שהולכים ומתגברים כבר עשורים, אלא שכפי שציינתי מראש, גימיק חדש הוא אותו זיהוי של צד אחד עם מחנה הימין/נתניהו ושל השני עם מחנה ה״לא נתניהו״, מסיבות שונות, שלרובן אין קשר למציאות היום יומית בישראל ו/או בארה״ב.

ארז
Editor
3 בנובמבר 2020 13:45
Reply to  ארז

וצריך כמובן לזכור שאחד היומונים הנפוצים מקדם אג׳נדה פרו טראמפית בוטה מה שגורם לכל היומונים האחרים להתייצב בצד השני.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
3 בנובמבר 2020 17:17
Reply to  ארז

ההשלכות שלי מי נבחר כנשיא אמריקני הן ממש לא שוליות עבור החיים במדינת ישראל

עגל
עגל
3 בנובמבר 2020 13:39

תודה ינון. אני חושב שטראמפ הוא ח*א של בן אדם, דרעק אגוצנטרי אמיתי. דומה לביבי אבל פחות חכם, וגם משענת הקנה הרצוץ להישען עליה. עם זאת, ישנם כמה דברים טובים שהוא שהוא עשה (בגלל אגוצנטריות, אבל זה יצא טוב) כמו הסכמי הנשק עם האמירויות ותימן והלחץ על האירנים.
לטובת העולם עדיף שיעוף כמה שיותר מהר אבל צריך לזכור שלא הכל שחור.
בהקשר הישראלי ברור שימנונים אוהבים אותו כי זה מצדיק להם את האהדה לביבי. ואותו דבר למצביעי 0מאל.
.
אבל מה שמדאיג אותי הוא שהמדיניות הישראלית מאז ומעולם לא ניסתה לקרב אלינו את הדמוקרטים או הרפובליקנים. תמיד השארנו את ישראל מעל כל מחלוקת. בתמיכתנו האוטומטית והלא מסויגת בטראמפ וברפובליקנים אנחנו מרחיקים מעלינו את הדמוקרטים וזה יכול להתברר כאסון. אני מדבר על המימסד הישראלי. אנחנו (בעיקר יהודי ארה"ב) צריכים לשמור אותם קרוב ללב.
מי דוחף לזה? ביבי.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 בנובמבר 2020 17:48
Reply to  עגל

כן, ביבי מרחיק מאיתנו את תומכי הbds ואת המחנה שחותר להסכם עם איראן. מה לעזאזל הוא חושב לעצמו?

דקסטר
דקסטר
3 בנובמבר 2020 16:32

כמו שהמורה שלי למתמטיקה היה לפעמים אומר לי במבטא רומני "אתה מחוץ לעניין"…
הבחירות האלה נוגעות לכל העולם. זה בארץ מסרבים לשדר קמצוץ מהאמת זה משהו אחר.
גם ה"שמאלנים" כפי שאתם קוראים להם בעד טראמפ.
.
מי שנגדו אלה לא שמאלנים. אלה בוגדים. ובוגדים יש גם בימין.
כאלה שאיימו עליהם או ששילמו להם כדי שיהיו חלק מהמערכת המשומנת הזו.
אתם פשוט מפספסים את כל הסיפור ב 180 מעלות.
.
טראמפ עומד לזכות בהפרש שמעולם לא היה דווקא בגלל התמיכה העולמית של האנשים מכל העולם והגוונים.
אלה שהבינו מי זה הממסד. שלא תחשבו שלא היו כאלה גם ברפובליקנים. פשוט יותר קל להשתלט על הדמוקרטים.
בסוף תגלו שהכול היה הפוך-
"התנועות הסוציאליסיטיות" עשו הכל כדי לעשות ההיפך ודאגו רק לעצמן
"התנועה לאיכות השלטון" היא תנועה לחירוב השלטון
"התנועות להצלת ילדים" אלה תנועות שמנצלות ילדים
"תנועות להצלת הנשים" אלא תנועות שמנצלות ומסרסרות בנשים
וכן הלאה.
קל מאוד להסתתר מאחוריהן.. האמת פשוט מזעזעת. לא אנושית.
.
מקווה בשבילכם שתחפשו את האמת ולא תישארו עם האגו. זה משחרר.
באמת תגובה נורמלית היא לבטל ולגחך כמו שכולם עושים בהתחלה כולל אני. לקח הרבה מאוד זמן.
אבל ככל שצוללים יותר לעומק ככה מגלים את האמת. צריך קצת אומץ, והאמת שהיו לי סיוטים בחלק מהימים המראות היו קשים.
.
תתכוננו לכמה ימים אלימים והסתה פרועה- זה היה צפוי 3 שנים קודם הכל מדויק. כי הם יודעים שטראמפ מנצח בהפרש אדיר. לא רוצים ללכת בלי קרב אחרון לפני ההשפלה ושאולי אולי יקרה איזה נס. אבל הנס לא יקרה. חושבו כבר כל ההסתברויות.
.
לביבי יש תפקיד הרבה יותר טוב וגדול ממה שנדמה. אתם מסתכלים רק במיסוך העשן.
אבל לכאן או לכאן או סיים את התפקיד שלו – מעריך מרץ.

etayle
etayle
3 בנובמבר 2020 16:45
Reply to  דקסטר

בכבודך אתעלם מהתוכן של התגובה.
כתבת מיסוך עשן, וזה מקום להזכיר את החידוש הנהדר של אתי אנקרי לשיר הזה:
https://youtu.be/8aR6KrSKil4
ממליץ בחום.

Glal
Glal
3 בנובמבר 2020 16:57
Reply to  etayle

למה לא להגיב? כי אתה לא מסוגל לשמוע דיעה שונה משלך ולא לבטל אותה? בוא תדבר עם דרור כמו שני בוטים ותוסיף את האשך שתמיד מבלבל את המח עם המנטרות השגורות.
בוא תסביר איך ביבי וטראמפ הפכו את החיים שלך לדיקטטורה. בוא ספר על זכויותיך הרמוסות. על סתימת הפיות שבעטיה אתה לא מביע את דעתך.. בדיחה.

etayle
etayle
3 בנובמבר 2020 17:35
Reply to  Glal

סתם כי אין לי כח ולא מעניין אותי הנושא הזה.
רק רציתי לשים את השיר המקסים הזה של אתי אנקרי(מדובר בחידוש לשיר של אריאל זילבר).

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
3 בנובמבר 2020 17:47
Reply to  Glal

דעה

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

"התנועה להסרת י' מגוף ראשון עתיד" – הכניסה י' מיותרת בכל מיני מילים. תתעוררו, שיפל.

מנחם לס
Admin
3 בנובמבר 2020 16:58
Reply to  דקסטר

דקסטר, אני פשוט לא מאמין למה שאתה כותב. האם זה אתה? מה קרה לך?
(טראמפ לא ינצח בגדול. הוא יפסיד בגדול)

MacLeod 1
MacLeod 1
3 בנובמבר 2020 17:05
Reply to  דקסטר

וואי אני חייב לעשן את מה שאתה מעשן
מצד שני, אולי עדיף שלא .. כואב הלב עליך אין מה לומר

אור
אור
3 בנובמבר 2020 17:15
Reply to  MacLeod 1

בוא נדבר אחרי שתתעורר

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
3 בנובמבר 2020 17:21
Reply to  דקסטר

תזכיר לי בבקשה כמה זמן יש לנתניהו על השעון

shadow
shadow
3 בנובמבר 2020 17:35
Reply to  דקסטר

🤦‍♂️
מאז שזוגתך הוליכה אותך שולל לגבי המסמכים שכביכול יש לה להוכיח שהוירוס הונדס נראה שאיבדת את זה.
היום אני בכלל מטיל ספק בזה שהיתה אי פעם בת זוג ושהיא לא פרי הזיותך.
רק לפני איזה כמה ימים רשמתי לך שאתה חצי צעד מלהפוך לGlal אבל עם ההודעה הזו השארת לו אבק.
תגיד למה אתה לא כותב במפורש את מה שאתה יודע? מה זה כל המסתוריות הזו?
הרי אתה גם ככה נשמע לא אפוי, לפחות תלך ישר לעניין במקום לרקוד במעגלים.
וכמובן נמשיך להתעלם מזה שבכל התגובות האחרונות שלך הבטחת כל מני הבטחות לאירועים שלא התרחשו ומשום מה במקום להפסיק אתה רק מכפיל את ההימור, בטח הבאת את זה מעולם הפוקר.

גיא הירוק
Admin
3 בנובמבר 2020 17:49
Reply to  דקסטר

דקסטר,
אם ביידן זוכה?
.
זה יראה שטעית?
או שזו תהיה הוכחה שהרשעים והבוגדים יצאו עם ידם על העליונה אחרי שיצליחו לגנוב את הבחירות בדיוק כפי שטראמפ צפה וחזה?

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 בנובמבר 2020 17:52

ומה תגיד אם שוב טראמפ ינצח ואתה, מנחם וכו הלכתם כמו זומבים אחרי אותם סקרי שקר שוב?

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

אם (פחחחח, כש-) טראמפ ינצח, תבוא הגאולה. הבוגדים יוצאו להורג, ויאכל זאב כבש ונמר לגדי ירביץ.

גיא הירוק
Admin
3 בנובמבר 2020 18:55

אם טראמפ יזכה, אני אגיד שטעיתי בהערכתי. שהניתוח שלי אודות החברה האמריקאית (מההיכרות ארוכת שהשנים שלי עם חלקים שונים באותה חברה) היה שגוי במהותו.
.
אני גם אגיד מזל טוב להאבליצ'ק על זכייתו בבחירת המיקום + סינגל מלט 15 לבחירתו (ברגע בו המצב יאפשר מפגש שכזה).

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 בנובמבר 2020 19:18

אני לא ככ מבין איך אדם שחי בישראל ולמיטב הבנתי לא גר בארה״ב מעולם, חות לא לתקופה ממושכת, יכול להבין את החברה האמריקאית ועם דגש על היום.
.
לכן מה שנשאר לך זה להכיר אותם דרך חדשות, תרבות, ומכרים.
האם שלושת אלו הם מדד? בהחלט לא. השניים הראשונים מוטים באופן חריף לדמוקרטים ולכן טבעי שתחשוב כך.
.
עכשיו קח את כל מה שאמרתי ותסביר לי במה זה שונה מ2016. אני לא רואה שוני.
אני מדבר על האמצעי סיקור ובניית המודלים/תחזיות.
ברור שהקורונה מכניסה טוויסט לצוכן, אבל ב2016 היה פער מטורף בסקרים, גדול משיש היום אם אני זוכר נהכון, והצוצאה היתה לטובת טראמפ.

גיא הירוק
Admin
3 בנובמבר 2020 19:28

אני מסתמך על ביקורים, חברים, והמון משפחה (יש לי יתר מאלו בארה"ב מאשר בארץ).
.
מה ההבדל בהשוואה ל-16'?
אחוזי ההצבעה. הילרי הצליחה לא רק לגרום לואהדי טראמפ לצאת להצביע, היא גם הצליחה לגרום ללא מעט מצביעים שלפני כן הצביעו לאובאמה להישאר בבית.
מה שאני שומע ממי שחיים בארה"ב,
זה שאלו (אותם מי שבפעם הקודמת לא יצאו להצביע) הפעם יצאו להצביע.
.
הפער בסקרים ב-16' היה נמוך מהפער בסיבוב הנוכחי.

trusttheprocess
trusttheprocess
3 בנובמבר 2020 19:30

אני גר בארה"ב 20 שנה ואני יודע בדיוק מה קורה פה , אני לא יודע מה קורה בישראל לכן אני אף פעם לא מגיב על פוליטיקה בישראל.

היתרון של בידן הוא כפול ממה שהיה להילרי באותו זמן.
מעבר לזה הילרי הייתה שנואה על פני חלקים גדולים של הציבור האמריקאי , אף אחד לא שונא את ביידן כי הוא כזה פרווה לא לפה ולא לשם ,תמיד יושב סביב נקודת האמצע

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 בנובמבר 2020 18:19
Reply to  דקסטר

יש לי חבר שחוקר את הנושאים האלה לעומק ככה שדרכו אני מכיר לעומק את כל הנושאים שאתה מדבר עליהם.
הוא מביא סימוכין ונימוקים וכו ככה שזה אפשרי לדון בדברים והפ לא נזרקים כמו פה – עובדות תנכיות שאין אלא להאמין להן.
אם אתה רוצה לייצר דיון או שמישהו יבין מה אתה אומר, אתה חייב להביא סימוכין, פירוט, נימוקים וגו

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
4 בנובמבר 2020 0:38

חוקר

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 בנובמבר 2020 17:50

לא הבנתי איפה ומתי דקסטר אמר שלביבי נשארו ימים בודדים

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
3 בנובמבר 2020 17:56

טולילוש
תעשה חיפוש ותמצא את המקום בו דקסטר הפך לנביא.
יְשַׁלַּח בָּם חֲרוֹן אַפּוֹ עֶבְרָה וָזַעַם וְצָרָה מִשְׁלַחַת מַלְאֲכֵי רָעִים….

עמיחי קטן
Admin
3 בנובמבר 2020 19:39

חרון אפו אחת עברה שתים וזעם שלוש וצרה ארבע משלחת מלאכי רעים חמש. אמר מעתה: (משהו על הבחירות ועל התוצאות ההרסניות שעלולות להיות פי 5)

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
3 בנובמבר 2020 18:01

T A V I S T O C K

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
3 בנובמבר 2020 18:07
אשך טמיר המקורי
3 בנובמבר 2020 17:53

קשקוש.
זה מלחמה על הבית ועל הדרך שהמדינה, והעולם, הולכים בה.
נכנסנו לעידן חשוך של מנהיגים דמגוגיים, מושחתים ונטולי ערכי מוסר בסיסיים שהשתלטו על דמוקרטיות רבות והחריבו אותן.
חופש. שיוויון. יושרה. ליברליות. אמת. טובת הציבור.
דברים כאלה.
יאיר גולן אומר זאת טוב ממני, אז אביא את דבריו מכאן:
(https://www.facebook.com/MK.YairGolan/posts/1556199577904898)
"טראמפ מייצג את כל שרע ומושחת בפוליטיקה המקומית והעולמית.
ככל המנהיגים הפופוליסטיים הוא לא נטול כשרונות. ככל המנהיגים הפופוליסטיים הוא מרוכז בעצמו, גחמני, מניפולטיבי ומושחת. טראמפ, גם אם עשה מספר דברים ראויים, מסוכן לעולם החופשי, מסוכן לישראל, ומסוכן לערכים של אנשים נורמליים.
העובדה שיש ישראלים שרוחשים לו חיבה והערכה מעידה על השחיתות שפשטה בארצנו. העולם החופשי צריך להכריז מלחמת חורמה במנהיגים פופוליסטיים, הבונים תהילתם על רגשות של חרדה, שנאה ופחד.
הגיע הזמן לחזור ולבסס חיינו הציבוריים על אמונה בטבע האדם, על כבוד והגינות, על תקווה."

מנחם לס
Admin
3 בנובמבר 2020 18:01

ינון, דבר ראשון אתה מקבל ממני 10 על הפוסט הזה.
אני יודע שבגילי זה כבר לא ישנה הרבה – אישית – אם טראמפ או ביידן ייבחרו. אני מסודר כספית בצורה בטוחה עד סוף ימי גייל וחיי, ובנוסף ל- MEDICARE שהוא כאן להישאר לפחות 25-30 עד שהוא (וה-SOCIAL SECURITY) יפשטו את הרגל, יש לי ביטוח רפואי פרטי (אני חושב שבישראל קוראים לו 'ביטוח משלים'), ובנוסף לכל לגייל ולי יש LONG TERM INSURANCE – הווה אומר, כל מה שעלינו לעשות זה להוכיח שני דברים בסיסיים שאין ביכולתנו לעשות (כגון נהיגה, כיפתור חולצה, או חיוג מספר בטלפון או סמרטפון (גייל, בגלל מחלת הפרקינסון שלה, מעדיפה כבר לא לנהוג אבל היא בקלות יכולה להוכיח "חוסר בטחון בנהיגה", וכן הפגיעה הרצינית ביותר שמחלת הפרקינסון גרמה לה הוא איבוד ה-DEXTERITY באצבעות (שליטה מדוייקת): כתב ידה שהיה פעם ממש ציור הפך לכמעט בלתי קריא, וללא עזרתי היה לוקח לה רבע שעה לכפתר 6 כפתורי חולצה. הביטוח שלנו (שאני משלם עבורו סכום הגון – חודשית -כבר 45 שנה), מאפשר לנו דיור מוגן ב-100% בסכום שהיה מאפשר לנו לחיות בדיור מוגן שכולל הכל, פלוס אחות פרטית, בכל מקום בעולם, בסכום יומי שהפך להיות RIDICULOUS . תנו לי את המקום היקר ביותר בארץ – וגייל ואני יכולים לשהות בו עד סוף ימי חיינו.

זאת אומרת שלי אישית לא משנה מי ינצח.

אבל לי, אישית, ישנה בעייה: אני חושש לגורל ארה"ב, ישראל, והעולם החופשי. אני מרגיש יותר ישראלי מאמריקאי למרות שאני גר כאן כבר 60 שנה. הישראליות הזאת היא חלק מנפשי. יש לי בנות ונכדות בשתי הארצות. אני מאמין שאחרי המוות אין יותר כלום, אבל בכ"ז העתיד של ישראל, ארה"ב, והעולם החופשי חשובים לי מאד.

הבחירות הפעם הן הרבה יותר מטראמפ נגד ביידן. ביידן – במיוחד – הוא כלל לא פקטור. הוא זקן מדי וכנראה חלש מדי, ואני בטוח שצעירים ממנו ינהלו את ה]פוליטיקה והכלכלה האמריקאית, והוא רק ייתן את האישור.

הבחירות עבורי הן ניסיון להחזיר את הדמוקרטיה, החרות, המיוחדות הנדירה של שיטת הממשל בארה"ב עם הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת, והרשות השופטת, שכל אחת היא מעל השנייה במעגל סגור מבלי שאף רשות לא יכולה לפעות כרצונה ללא פיקוח של הרשות האחרת. ארה"ב הייתה דוגמא (ולכן מין 'מנהיגה') לשאר אומות העולם לא רק בחוקתה אלא גם בגלל כוחה הכלכלי, הצבאי, ואפילו השפעתה התרבותית במוסיקה, בלבוש, ובחלקי חיים אחרים. בקיצור, ארה"ב הייתה גאוות וקנאת העולם.

מדהים ממש מה שטראמפ עצמו הצליח לחולל (ולחלל) כאן בארבע שנים. הוא טיפוס נרקיסיסט עד כדי מחלת נפש. הוא הצליח לטרף חלק גדול מאד מהאוכלוסייה כי אחת העובדות העצובות כאן היא שחתיכה גדולה מהאוכלוסיה היא עדיין עם שאריות של 'המערב הפרוע', וזאת האוכלוסייה שלא למדה מעבר לבית ספר תיכון, היא מאד 'עמך', פראית, ושוחרת-קרב, ולא אינטיליגנטית. טראמפ הוא המנהיג המושלם לטרף את 30% מהאוכלוסייה הזאת שתלך אחריו באש ובמים. לא שונה בהרבה ממה שקרה בגרמניה הנאצית עם היטלר.

אמש העיתונאי הגדול של הניו-יורק טיימס, פרידמן, התראיין ב-NBC. הוא נשאל מה יהיה בעתיד, אם יופיע טראמפ מס' 2. הוא ענה: "לא יכול להיות עוד טראמפ כזה. הוא טיפוס אחד ממיליארד. כמו שלא יהיה היטלר שני, סטאלין שני, או איינשטיין שני, כך לא יהיה טראמפ שני.

אז התקווה היא שהוא היה ABERRATION. סטייה בפוליטיקה האמריקאית. הבחירה היא לא בין טראמפ לביידן, אלא בין דיקטטורה, והריסת השיטה נוסף לחיסול אפליית הגזעיםהפוליטית האמריקאית שהייתה לדוגמא לכל העולם החופשי, לבין ניסיון לחזור (עד כמה שאפשר) לטוב, לחרות, לחופש, לצעד נוסף לשוויון בין הגזעים, לצדק, וליושר. טראמפ הרס את המיוחדות של נשיאות ארה"ב. נשיא ארה"ב המשקר ללא הרף, שמגזים, שמסרב להנהיג את האומה במלחמה נגד מגיפה איומה, ושהוא – האמינו לי – מטומטם (גם היטלר וסטאלין לא היו אינטיליגנטים במיוחד)? אם הוא ייבחר הלילה, אני מאמין שזה הסוף של אטרה"ב כפי שאנחנו הכרנו אותה. אם יפסיד – ואני מאמין שהוא יפסיד בהפרש גדול הרבה יותר מאשר מצפים – אז זה ייתן צ'אנס לשיקמה מחדש, ואנרגיה חדשה לדור הצעיר של ארה"ב שעושה רושם שהוא דור מצויין.

וכאן מגיעה נהבעייה שאני עומד לפניה: טראמפ 'נחשב' לאוהד ישראל גדול. כמה מהדברים שעשה בארבע שנותיו הם טובים – על הנייר – לישראל. הכרת ירושלים כבירה שלנו (היא הבירה שלנו כבר 72 שנה); רמת הגולן כחלק מישראל (היא כזאת מאז 1967), והיחסים עם מדינות המפרץ (הן לא היו במלחמה איתנו והיו בינינו יחסים עןד לפני טראמפ. אבל אני נותן לו את זה: הוא היה נשיא טוב מאד לישראל. אבל באותו תהליך הדמוקרטים הפכו 'כאילו' לאנטי ישראלים. ראש המפלגה הדמוקרטית בסינט הוא יהודי חם, ואוהב ישראל, וליהודים בסינט ובקונגרס – רפובליקנים או דמוקרטים – ישראל תמיד תהיה המדינה השנייה שלהם. הבעייה עם הדמוקרטים עתה ניגרמה בגלל טראמפ. מה שקרה בין הדמוקרטים וישראל (את סאנדרס אני לא מחשיב לדמוקרט. הוא אשכרה סוציאליסט) הואט מה שקורה בין זוג אוהבים: ישנן מריבות. ישנן קנאות. אבל זיון טוב מרפא את כל המחלות והעוונות.
ביל קלינטון היה אחלה לישראל. ברק אובמה – אני לא בטוח אם הוא היה מין 'פרו מוסלמי' בגלל המורשת שלו. אני לא בטוח. מצד שני בזמן 8 שנות כהונתו העזרה הכספית והצבאית לישראל שברה את כל השיאים לפניה, או עזרת טראמפ (המעשית, לא מס השפתיים שלו). ביידן בטוח הוא פרו-ישראלי. ייתכן שביבי משנה את הנוסחאות, אבל זה לא 'ישראל'.

כל ימי חיי נטיתי לצד ימין. כשהייתי בן 15 לחמתי בעצמי נגד כל קיבוץ הראל כשהם עבור בריה"מ ואני עבור ארה"ב באלימפיאדת 1952. תמיד הייתי בן במשפחת 'בורגנית' – ציונית כללית. דודים, ואמא, היו תמיד סוחרים. אני גדלתי בבת-גלים, שכונה של מכבי ומכבי הצעיר. תמיד הייתי מכבי נגד הפועל. נשארתי כזה.

אבל אני מאחל ומתפלל שטראמפ ייעלם מהמפה.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 בנובמבר 2020 18:40
Reply to  מנחם לס

מנחם, דווקא בגילך נילן לצפות שתבין כמה התסריטים האפוקליפטיים הם בלבול ביצים.
למרות שאתה לא חי בארץ כבר 9000 שנה, אבל עדיין:
– שולמית אלוני השוותה בין מוסוליני לבגין
– קריאות בגין רוצח
– בן גוריון קורא לבגין ולדימיר היטלר
.
לא התקדמנו משם, זה תמיד היה נראטיב ה0מול בארץ וכמו שזה נראה זה גם הנראטיב בארה״ב בשנים האחרונות. (לא זוכר שהיה ככה כשאל גור רץ נגד בוש)
.
אם ישראל חשובה לך כמו שאתה אומר, למה אתה לא גר פה?
ולגבי המצב בישראל, אתה לא יודע שום דבר.
אתה לא היית פה שהתפוצצו אוטובוסים.
אתה לא היית פה כשפחדו ללכת ברחוב בטרור סכינים.
אתה לא היית פה כששיגרו לפה קטיושות, קסאמים וכו׳.
.
איך זה שביידן רוצה לחזור להסכם הגרעין עם איראן?
איך זה שבתקופת טראמם נחתמו 3 הזכמי שלום ועוד כמה בדרך?
איך זה שהכלכלה האמריקאית היתה בפריחה תחת טראמפ?
ובכלל איך תמיד התוצאות בצד של הרפובליקנים, והדמוקרטים עסוקים רק בלבלבל את במוח על סכנות לדמורטיה ולאנושות.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 בנובמבר 2020 19:10
Reply to  Yinon Yavor

עליי, מכבד את הבקשה שלך.

מנחם לס
Admin
3 בנובמבר 2020 19:02

"אם ישראל חשובה לך כמו שאתה אומר, למה אתה לא גר פה?"
כי אשתי אמריקאית, וכבר בדייט ה-2 או ה-3 כשהרגשנו שזה עניין לחיים היא אמרה לי שהיא אמריקאית (אז היא הייתה עדיין פרוטסטנטית לפני שהתגיירה), יש לה הורים, אחות, אח תאום, ושני בנים, והיא מבקשת שאבטיח לה שאף פעם לא אדרוש ממנה לגור בישראל. עתה יש לה 5 נכדים (לא כולל את 5 הנכדות מבנותיה סיגל ואפרת שהיא אימצה בגילאי 6 ו-3) ו-5 נינים שגרים 4 שעות מאיתנו (כשגרנו בגרינוויל הם היו שעתיים מאיתנו).

עכשיו אתה מבין?

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 בנובמבר 2020 19:12
Reply to  מנחם לס

כן, מבין את ההגיון מאחורי זה.
אבל עם זאת, אני לא בטוח שאתה יכול להבין את החשיבות שלו לישראל.

ברוך רובין
ברוך רובין
3 בנובמבר 2020 20:23
Reply to  מנחם לס

מנחם ההבדל לישראל בין בחירה בדמוקרטים לרפובליקנים עצום, יש יותר ומותר כוחות שמאל שנגד ישראל שמשתלטים על המפלגה הדמוקרטית, הבחירה בטראמפ היא הבחירה הנכונה למי שישראל חשובה לו. טראמפ לפי ההרגשה שלי לצערי נופל היום, לדעתי הוא לוקח בפלורידה אבל יש כל כל הרבה נגדו שקשה לי להאמין שהוא ייקח את הבחירות. רוב מצביעי ביידן לא מצביעים לביידן בגלל שהוא טוב אלא רק לא טראמפ בדומה לישראל

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
3 בנובמבר 2020 20:36

כאילו שלא הצביעו עבור טראמפ ב2016 יותר על בסיס שהוא פחות גרוע מקלינטון מעל בסיס היותו טוב באיזה מובן

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
3 בנובמבר 2020 20:50

הראיות שיש לך שנסיגת ארה"ב מההסכם עם אירן הייתה טובה לישראל הן?
איך זה שהקורונה הגיע בזמן שהוא היה נשיא? יכול להיות שיש דברים שמתרחשים בזמן בלי קשר לזה שמישהו נשיא בתקופתם?
הכלכלה האמריקנית תחת טראמפ המשיכה בדיוק באותה מגמה שאובמה סיים איתה (עד לקורונה)
מה היו התוצאות משל הבחירות בארה"ב ב2018?

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 3:30

מה זה משנה בשבילך ראיות, הרי בכל מקרה תתיחס אליהם בבוז ותבטל אותם כמו שאתה עושה על בסיס קבוע שלא נוח לך, אני באמת צריך להסביר על הסכנה של איראן כלפי ישראל והמזרח התיכון? מה קורה שאתה מזרים כסף ואמצעים למדינה שרוצה בהשמדת ישראל?
.
אני גם יכול לזרוק לך שמות באוויר של כל הקיצוניים שעלולים לזכות בקונגרס מצד הדמוקרטים שהם בבירור נגד ישראל כמו גאמל באומן, בטי מקקולם, ג’ק ריד, אתה לא מבין את המערכת פה אז זה בזבוז זמן.
.
ברור שיש דברים שהנשיא לא אחראי להם, דבר אחד שהוא אחראי לו באופן עיקרי זה יחסי חוץ שביניהם זה הקשרים עם ישראל, ביידן הוא ממשיך דרכו של אובמה עם ישראל .

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
4 בנובמבר 2020 7:43

1) לא שאלתי אותך
2) אני יודע שאין לך, אני לא צריך ממך תירוצים

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 8:28

https://www.inss.org.il/he/publication/a-us-return-to-jcpoa-would-be-a-dangerous-choice/

חמודי בשבילך או שגם פה תתעלם מעובדות.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
4 בנובמבר 2020 9:42

ברוך
אין במאמר דעה הזה שון דבר שעונה על השאלה

מנחם לס
Admin
3 בנובמבר 2020 19:05
Reply to  Yinon Yavor

כמובן שהתרכזת באמוציות של הישראלים.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 בנובמבר 2020 19:14
Reply to  Yinon Yavor

כי השיח פה הןא רק-לא-ביבי או רק-לא-טראמפ.
בגלל ההשתייכות שלו למחנה הרפובליקני שקרוב לליכוד, ליכודניקים יצביעו לו ושמאלנים יברחו ויבלו ממנו.

עמיחי קטן
Admin
3 בנובמבר 2020 19:41
Reply to  מנחם לס

אני לא מבין מספיק בארה"ב כדי להביע עמדה בכל הנוגע לבחירות.
אני רק רוצה להריע לך על המשפט "אני מרגיש יותר ישראלי מאמריקאי למרות שאני גר כאן כבר 60 שנה. הישראליות הזאת היא חלק מנפשי".
אני מאחל לכולנו להיות כאלה.

רן הנרגן
רן הנרגן
3 בנובמבר 2020 20:44
Reply to  מנחם לס

מה שמנחם אמר!.

trusttheprocess
trusttheprocess
3 בנובמבר 2020 19:30

אני גר בארה"ב 20 שנה ואני יודע בדיוק מה קורה פה , אני לא יודע מה קורה בישראל לכן אני אף פעם לא מגיב על פוליטיקה בישראל.

היתרון של בידן הוא כפול ממה שהיה להילרי באותו זמן.
מעבר לזה הילרי הייתה שנואה על פני חלקים גדולים של הציבור האמריקאי , אף אחד לא שונא את ביידן כי הוא כזה פרווה לא לפה ולא לשם ,תמיד יושב סביב נקודת האמצע

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 0:19

ינון, טיפה באיחור.
בעייני יש שתי נושאים שהם קו אדום.
אחד זה איכות הסביבה והשאיפה להגיע לאפס זיהום כמה שיותר מהר. לכן כל יום שטראמפ ממשיך לפמפם פחם ונפט הוא מסכן אותי ויילדי.
השני זה שיוויון וחופש, כאן כל השיטה מתואבת בעייני. לא יכול להיות שיוויון שיש העדפה לתאגידים ענק. ולא יכול להיות חופש שיש פילוג והסתה לשנאה מצד השלטונות. פה טראמפ הוא האב טיפוס של שקר פלג והסת אילו באילו.
אני רואה איך התרבות השלטונית שלו מלכלכת את המערכת המקומית

Zvika Bar-Lev
Zvika Bar-Lev
4 בנובמבר 2020 0:30

התחזיות האקופוליפטיות ביחס לנצחון אפשרי של יריב בבחירות דמוקרטיות, שעד עכשיו פעל היטב בתוך חוקי המשחק הפוליטי, מעידות בעיקר על אלו שמשתמשים בהם – שהם לא באמת מכבדים את כללי המשחק הפוליטי.

Ari
Ari
4 בנובמבר 2020 0:54

ההקבלה שעושים כאן בין ביבי לטראמפ זה אבסורד!!
טראמפ הוא אנטי תזה טהור שבר כל פוליטקלי קורקט אפשרי אנשים מצביעים לו כי נקעה נפשם מפוליטיקאים חלקלקים שמדברים יפה ולא עושים כלום,
תקללו את טראמפ כמה שתרצו דבר אחד לא תקחו ממנו הוא עמד בהרבה מהבטחות הבחירות שלו וזה דבר מאוד חריג בפוליטיקה באופן כללי.
.
ביבי הוא בדיוק הפוך מזה…..
#איפכא מסתברא

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 2:33
Reply to  Ari

איזה? תמנה לי 3 דברים שהוא עשה עד הסוף. גם הרפובליקרים המתונים בסוף היום אומרים שהוא פשוט לא מספק את הסחורה.
הוא מחק את מה שאוהמה עשה. פה זה נגמר.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 2:39

הבחירות סגורות. פלורידה וג'ורג'יה התהפכו. וזה עוד בלי הקולות מהדואר שאנשים עמדו 10 שעות להצביע…

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 2:42
Reply to  IDO

ורג'יניה (וושינגטון די סי) גם כחולה.

אני שם 350-400 שלקטורלים כחולים.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 2:44
Reply to  IDO

אוהיו כחולה.ב 70/30 זה סגור!

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 3:31
Reply to  IDO

כן לצערי ביידן הולך לקחת כמו שזה נראה.

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 3:35

טראמפ לקח את פלורידה !!!!!!! כמו שאמרתי לפני

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 3:36

כמובן שזה לפי הקמפיין של טראמפ וצריך לחכות עוד טיפה לפני ההכרזה

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 4:09

יש כל כך הרבה קולות מהדואר, שיתרון של חמש נקודות, לא יספיק

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 4:23
Reply to  IDO

זה לא נכון
בפלורידה סופרים את הקולות מהדואר לפני

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 3:41

הייתרון של ביידן הצטמטם באוהיו באופן משמעותי הפער הוא רק 300 אלף קולות. קדימה

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 3:45

ביידן לוקח את נורת קרוליינה,אוהיו,פנסילבניה ,ויסקונסין ומישיגן ושום דבר אחר לא משנה

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 4:08

אפילו מקומות כמו קנזס וטקסס הולכים להתהפך. באריזונה טראמפ אוייב האומה. גם תתהפך

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 4:22
Reply to  IDO

קנזס לא מתהפכת וגם לא טקסס וטראמפ כבר לקח את פלורידה

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 4:24

הם סופרים את המכונות עכשיו. הדואר יגיע אחר כך. שם נמצא המטמון של ביידן

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:01

קנזס וטקסס לא עומדות להתהפך לא בטוח שביידן ייקח הפער באוהיו רק של 100 אלף קולוץ

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 4:16

טראמפ מכריז על נצחון סוחף בעוד …..

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:03

לגבי פלורידה ראיתי את העצרת שעשו לו שם היה לי הרגשה מאוד חזקה שינצח שם, מצויין נשאר רק להפוך את רוביו ופנסילבניה

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 5:05

טכנית פנסלבניה ואוהיו אדומות מהפעם הקודמת אז אתה לא רוצה להפוך אותם ( :

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:04

יתרון לטראמפ באוהיו!!!??

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:05

100 קולות יותר לטראמפ אוהיו הולכת להיות מוכרעת על הקשקש

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 5:09

או עד שיתחילו לפתוח מעטפות.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 5:06

אריזונה כחולה!

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:08
Reply to  IDO

מאיפה אתה לוקח את המידע הזה? איפה זה כתוב?

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 5:10

GOOGLE
TYPE
US ELECTION

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:13
Reply to  IDO

אני עוקב אחרי הסקרים שוב שום מידע באריזונה, ני עוקב אחרי הסקרים בטיימס, CBS ,Fox news

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 5:17

ITS AP

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:11

דרך אגב עידו אני מתחיל לאט יותר ומותר להתפכח ולהבין את חשיבות המאבק והשמירה על הסביבה, שרפו בקליפורניה הקור המקפיא בשיקגו שהיה השנה, מכות ההוריקנים, כדור הארץ זועק, וצריך לעשות משהו בנידון!!!

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 5:21

תעשה כמוני. אני שם 10% מרווח לפני מס לתוך עמותה שקוראים לה HERITAGE LAND , אנחנו פיזית קונים חוות ושטחים ומחזירים אותם לטבע. השטח הוא של העמותה ואסור לעשות עליו צריף או לחפור בור. על השטח אנחנו מביאים עמותות ירוקות שיחזירו את הצמחייה המקורית ועוברים לשטח הבא.
על הממשלות והחברות אנרגיה אני האחרון שחושב שיעשו משהו. אבל מול שטח פרטי הם לא יכולים לעשות כלום.

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:31
Reply to  IDO

אני בהחלט אשקול וחושב לעשות את זה, אני תמיד ממחזר והשליח של הקניות תמיד קונה שקיות פלסטיק בכל קנייה אבל זה לא מספיק העולם צריך שינוי!

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 5:37

תקנה נדלן לטובת כדור הארץ (:

עגל
עגל
4 בנובמבר 2020 13:28
Reply to  IDO

כל הכבוד עידו!
אבל 10% מהרווחים זה לא מעט, לא בטוח שהייתי יכול לשים כל כך הרבה, עם כל הכבוד יש לי פיות להאכיל
🙂

shadow
shadow
4 בנובמבר 2020 5:14

https://youtu.be/bwjhikkGjPU9
שידור חי ביוטיוב של abc למי שרוצה

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:17

טראמפ מוביל גם בנורת קרוליינה, צמוד צמוד, אני לא זוכר פרט לאובמה דמוקרט שלקח שם הרבה זמן.

shadow
shadow
4 בנובמבר 2020 5:18

טראמפ מוביל ב 200 אלף קולות באוהיו

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:22
Reply to  shadow

כן זה צמוד צמוד שם, הבעיה זה פנסילבניה שהולך להיות שם מלחמת עולם בימים הקרובים.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 5:22
Reply to  shadow

זה קולות מהמכונות. המעטפות יגיעו רק עוד כמה ימים. בספר שלי עם זה ב 2-5 נקודות זה פתוח לרווחה.

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:28
Reply to  IDO

כן עד ה6 בנובמבר אני לא מצפה להכרעה שם , ואז נראה מאבק משפטי ובחירות חוזרות ונשנות.

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 5:23

זה נראה צמוד עם ספירות חוזרות ובתי משפט

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:29

נורת קרוליינה במאבק איתנים 40 אלף קולות יותר לטראמפ, אם הוא מפסיד שם הוא יכול להזמין כבר את ההובלה.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 5:33

חחחח… הוא עוד חמש דקות עושה מסיב נצחון

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:42
Reply to  IDO

חחחחח הוא כבר חוגג, אני בכל מקרה עוד כמה ימים בקאבוס לחודש,הולך להיות פה בלגן שלם.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 6:02

תוציא את הכסף מהבורסה, הולך להיותמה שהיה פברואר מרץ בנובמבר…

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 5:47

טראמפ עומד להפסיד את אריזונה! השג גדול לביידן

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 5:57

היספנים שנתנו לטראמפ את פלורידה הם מקובה,ניקרגואה ונצואלה, מדינות שחוו שלטון סוציאליסטי מושחת והפחידו אותם שביידן סוציאליסט.
בעוד שבאריזונה הם מקסיקנים ששונאים את טראמפ

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 6:03

מה שקוביד עש בפיניקס זה רצח עם. הוא אוייב האומה שם.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 6:10

טוב. זה מפחיד!!! עם כל המדינות הוורודות (אלו שביתרון זמני לטראמפב עכשיו) נסגרות על אדום. הוא ניצח את הבחירות.

shadow
shadow
4 בנובמבר 2020 6:12

טכנית טראמפ ניצח בפולרידה לא נראה לי שהאחוזים של הקולות שנשארו לספור מספיקים כדי להפוך את זה.
בנתיים טראמפ מוביל ב popular vote בערך ב 4 מליון

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 6:15
Reply to  shadow

זה על הקשקש.

shadow
shadow
4 בנובמבר 2020 6:37
Reply to  IDO

ינצח שם ויפסיד באריזונה

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 6:16

לפי הספירה שלי ביידן גומר עם 250-260. אם צפון קרולניה לא מתהפכת אן ויסקונסין זה הולך לכאוב.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 6:18
Reply to  IDO

כמו לראות תאונה מחאידה בהילוך איטי

shadow
shadow
4 בנובמבר 2020 6:36
Reply to  IDO

ינצח שם ויפסיד באריזונה

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 7:50

טראמפ בדרך לקחת את ויסקונסין ,מישיגן, נורת קרוליינה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יאללה שינגב

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 7:52

את אוהיו הוא לקח, זה מראה שספורטאים לא באמת משפיעים בבחירות.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שיקצה משפיע על כמה רפי הבנה בצבע שלו וזהו.
אתמול היה כתבה בYNET שהשיקצה הוא הסלב הכי משפיע להצבעות לביידן וקיד רוק (איזה נוסטלגיה חח) הכי משפיע לטובת טראמפ

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 8:05

טראמפ הפסיד במינסוטה
והוא לא בדרך לקחת את ויסקונסין או מישיגן
יש מיליוני קולות מדטרויט ומילווקי שעדיין לא נספרו ואלו מקומות שדמוקרטים מנצחים בגדול
יש גם הרבה קולות באטלנטה שלא נספרו ויעשו את ג'ורג'יה צמודה עדי כדי אחוז לכאן או לכאן

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 8:35

ציון מסוכן ומטעה ביותר של טראמפ
We are up BIG, but they are trying to STEAL the Election. We will never let them do it. Votes cannot be cast after the Polls are closed!

אני הצבעתי לו ,אבל אוי ואבוי לנו אם הבחירות ילכו למאבק משפטי פעם אחר פעם, רצון העם בהתאם לשיטה צריך להתבצע.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח מה מסוכן זה מה שהתקשורת עשתה שנים לפי התקשורת בכלל לא היה צריך להיות בחירות😂😂😂
זה חלק מהמשחק למשוך קולות מה אתה מתרגש.
כל טריק בשרוול לגיטימי.
מה עם הסקרים שחזו את התבוסה הגדולה בהיסטוריה? זה לא מידע מוטעה לשטוף מוח?

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 9:15

התקשורת זה אויב של הציבור cnn זה נציגה של ביידן

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה מה אני אומר כל טקטיקה וכל שקר לגיטימי להשיג כל קול. זה מה שעושים כולם.

עמיחי קטן
Admin
4 בנובמבר 2020 8:42

בטוויטר של טראמפ מופיע רק:
I will be making a statement tonight. A big WIN

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 9:07

שינו את זה

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 9:11

הצבעת לו , לך.איתו עד הסוף
גם אם מחר הוא אומר לך בטויטר לשים קסדה ורובה וללכת לעצור את ספירת הקולות בפנסילבניה

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 9:13

טראסט אתה יודע שזה שאני מצביע לו לא אומר שאני אוהב את השקרים שלו או את כל מה שהוא עושה?

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 9:16

אתה מזלזל בתבונה ובבחירה של האנשים, חבל. זה שאתה מצביע למישהו לא אומר שאתה מתבטל ומסכים עם כל מה שהוא אומר…

עמיחי קטן
Admin
4 בנובמבר 2020 8:44

תקנו אותי אם אני טועה, אבל עד כמה שאני מבין אם טראמפ מנצח בכל מדינה שבה הוא מוביל כרגע הוא אכן מנצח כמו שהוא טוען

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 9:03

רק בגלל שטראמפ מוביל אחרי שספרו 80 אחוז מהקולות זה לא אומר שהוא יוביל אחרי 100 אחוז מהקולות
מתמטיקה זה עניין פשוט, כנראה לא לטראמפ
מה שהוא אומר לא רלוונטי

עמיחי קטן
Admin
4 בנובמבר 2020 9:06

אני כמובן מסכים איתך בהקשר הזה, ונראה לי שגם טראמפ מבין את זה רק מתכחש.
אני רק מנסה להבין את מצב העניינים הנוכחי.

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 9:10

המצב הוא שיהיו הרבה קולות שיספרו אותם רק מחר , בעיקר קולות בדואר כי אין פשוט מספיק זמן , אבל זה לא קולות שהוצבעו אחר שנגמרו הבחירות, זה קולות שנשלחו לפני ויש את הפוסטינג של הדואר לאשר את זה אבל הקולות נספרים אחרי הבחירות.
זה נכון לכל בחירות וכל מדינה.
טראמפ פשוט משקר כרגיל

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 9:12

אין לי מושג (וגם לאף אחד אין מושג עכשיו) איך זה יגמר, אבל זה מראה שטראמפ והרפובליקנים ממש לא פראיירים.

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 9:14
Reply to  etayle

ברור ידידי, יש פה פוליטקי קורקט גרוע יותר מישראל אסור לדבר בעד טראמפ או נגד ההתנהגות של החוליגנים בתקשורת.

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 9:16
Reply to  etayle

הדבר המצחיק שיקרה אבל אם טראמפ יקח בדרך הוגנת זה שהדמוקרטים יתחילו לבכות ולהתנהג בדיוק כמוהו, לא הלכו להצביע הבדיחה הכי טובה ששמעתי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ברור חחח

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

זה מראה לא להאמין לתוכן וסקרים ממומנים😂😂
האפקטיבי של ביידן יותר גבוה נראה אם יביא אליפות אבל

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
4 בנובמבר 2020 9:31

חחחחחחח בוקר טוב לכל הפרוגר0יבים שעומדים לקבל את טראמפ לעוד 4

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 9:42

אתה מזכיר לי את אלה שהלכו לישון עם פרס ב 96 וקמו עם ביבי
אתה מודע לזה שעדיין לא 12 בלילה בחוף המערבי ושעדיין סופרים קולות ?
ובינתיים טראמפ איבד את.אריזונה ולא הרוויח אף מדינה חדשה?

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
4 בנובמבר 2020 9:43

אני צוחק, כן?
בעיקר על מנחם שחשב שזה לא יהיה קרוב ושביידן מנצח בפער

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 9:59

אתה צוחק. טראמפ לא
איזה נאום של משוגע הוא הביא עכשיו.
מצד אחד הוא מתלונן שממשיכים לספור בפנסילבניה למרות שכבר ספרו 64 אחוז מהקולות כי הוא מוביל ומצד שני הוא מתלונן שהכריזו על אריזונה לביידן אחרי שספרו 80 אחוז מהקולות וצריך לחכות עד שמסיימים את הספירה

עמיחי קטן
Admin
4 בנובמבר 2020 9:33

רץ ברשת:

רק רצינו להגיד שזו בושה וחרפה ובזיון לספורט שבוחרים ראש מדינה בלילה אחד ולא בסדרה של 3 משחקים כמו פה.

והתגובה:

השיטה שלהם דווקא מזכירה את פיבא.
משחקים מוקדמות ב-50 מדינות, מעלים בחזקת תשע את ההפרש, מורידים 8, ניקוי שליש התנהגות טובה, מפרישים חלה, ואם לא יצא מי שרצינו מבטלים הכל ואיטליה מנצחת.

ארבל חילבה
ארבל חילבה
4 בנובמבר 2020 16:26

מעולה

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 10:23

טראמפ לקח את אוהיו עוד פגיעה למורשת של לברון חחחחח
רק מראה שעם כל הכבוד למחאות שלהם, הם לא משפיעים יותר מידי על הלך הרוח הכללי.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 10:33
Reply to  etayle

תעשה זכוכית מגדלת. בערים הגדולות זה ניגוב של הכחולים. מחוץ לערים זה רק אדום.

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 10:45
Reply to  IDO

לפי הבנתי זה תמיד ככה.
גם בארץ הקודש יש את המוטיב הזה.
שאלה מעניינת למה.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 10:32

מחר בבוקר מתחילים המהומות…

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 10:41
Reply to  IDO

אני סגרתי טיסה ל6 בנובמבר אבל אני אקדים אותה , בכל מקרה מאז המהומות שהיו פה במחאות לקחתי שני מאבטחים חמושים בגודל של גיא.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 11:46

good one mate. send a picture
but classic mr burnce will go for killer dogs

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
4 בנובמבר 2020 11:40

טראמפ בדרך לנצחון

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 11:51

חחח מאיפה הבאת את זה חחח

אור
אור
4 בנובמבר 2020 11:54
Reply to  etayle

זה היה נראה ככה לפני שעתיים, עכשיו חלק מהפערים לטובתו הצטמצמו

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 11:57
Reply to  אור

אכן. זה יוכרע על שברירי אחוז לפה או לפה. בחלק מהמדינות.

אור
אור
4 בנובמבר 2020 11:56

אז פה זה הלייב בלוג?
לא בדיוק את הבנתי את הטענה של טראמפ שצריך לעצור את ספירת הקולות כי בדיוק כרגע הוא מוביל. מישהו מתומכיו יכול להסביר לי בבקשה?

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 11:58
Reply to  אור

טראמפ לא אפוי תמיד עד הסוף, אני חושב שזה לא יפתיע אף אחד מתמוכיו. יאמר לזכותו שהוא אף פעם לא הסתיר את זה.

אור
אור
4 בנובמבר 2020 12:01
Reply to  etayle

סבבה אבל אני מניח שאם הם פונים ל-supreme court יש להם איזה רציונל כלשהו..

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 12:03
Reply to  אור

טראמפ? רציונל?
וברצינות – מישהו יודע מה הטענה החוקתית שהם פונים לבית המשפט?
אולי על זה שיספרו הצבעות בדואר שהגיעו אחרי יום הבחירות, אבל איני מתעסק בחוק, ובאמריקאי אני עוד יותר חסר מושג.

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 12:13
Reply to  אור

טראמפ חסר מושג בדבר הזה הוא יכול לבכות לבית המשפט העליון כמה שירצה או להוסיף עוד עשרות שופטים זה לא ישנה את החוקים.
בפנסילבניה יש עדיין מאות אלפי קולות שלא הגיעו/נספרו בגלל שמצביעים דרך הדואר, רוב הקולות האלה הם של דמוקרטים. במיוחד אחרי שטראמפ טוען שמזייפים קולות וזה מה שעודד את רוב בוחריו להצביע ביום הבחירות (אני מצביע דרך הדואר רוב חיי פה, הסכין לזייף אפסי, טענה אווילית), ברגע שאתה מבטל אותם הנציחון מובטח לטראמפ זה הסיבה העיקרית שהוא מנסה לעשות את זה.

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 12:05

מה שהולך בויסקונסין מטורף . כמה עשרות אלפי קולות מקסימום יכריעו את הכף. ואולי את כל המירוץ הזה. מאני טיים.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 12:12
Reply to  etayle

Ok, במישיגן ויסקונסין ופילדלפיה. את הקולות מהדואר סופרים בסוף! בפנסליבניה למשל 70% מהמתביעים בדואר רשומים לכחולים. בגלל זה למרות 55/42 לא רושמים את המדינה על טראמפ והיא הולכת להסגר עם אחוז או שניים דוורט לביידן.
ויסקונסין יחסית קטנה אז הקולות יספרו עוד הלילה. בפנסלינבניה יתחילו רק מחר.

לאור ההתהפכות של אריזונה ווסיקונסין. טראמפ חייב נצחון בארבעת המדינות האחרונות. (או הפסקה מיידית של ספירת כל הקולות אבל הוא הוזה)

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 12:11

ואני חושב שמגיעה מילה טובה לביידן, ההתנהלות שלו בקמפיין ממה שראיתי, היתה מכובדת, סבירה,וחיובית.
ההפך הגמור מטראמפ, ללא קשר לזה שאיני תומך באידיאולוגיה שלו.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 12:13
Reply to  etayle

לביידן אין ממש אידאולוגיה. היה אפשר לשים עציץ והייתה מקבל אותם תוצאות. בעניין איכות הסביבה עושה רושם שליבו במקום הנכון

אור
אור
4 בנובמבר 2020 12:37
Reply to  IDO

לגמרי טראמפ מול עציץ. עצוב שזה מה שיש לדמוקרטים שם (ולמרכז-שמאל פה) להציע

עגל
עגל
4 בנובמבר 2020 13:36
Reply to  IDO

אין אידאולוגיה אבל הוא ידוע כאוהד גדול של ישראל.
גם זו לטובה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

אוהד כמו אובמה? 😂😂
הוא בובה של הblm והחברה
יש מצב טוב שהשיקצה מנהל אותו

עגל
עגל
4 בנובמבר 2020 13:55

די נו שמעון, אתה סתם מקשקש.
בענייני ישראל אני סומך עליו הרבה יותר מאשר על טראמפ שיכול לקום בבוקר על צד שמאל ולהתהפך עליך. בטח אחרי שהוא יבחר לכהונה שניה והוא כבר לא יהיה תלוי באוונגליסטים.

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 14:23
Reply to  עגל

אני חושב שטראמפ עדיף עליו בכמעט כל פרמטר לישראל. אבל מסכים עם זה שהוא ככל הנראה המועמד הדמוקרטי הכי טוב שישראל יכלה לבקש, והוא לא אמור למרר לנו את החיים.
עוד נקודה שהאריס נשואה ליהודי, ודה פאקטו אמא לשני ילדים (מאומצים) יהודים.

עגל
עגל
4 בנובמבר 2020 15:45
Reply to  עגל

טראמפ שקרן ונוכל, איך הוא יכול להיות עדיף בכל מובן שהוא על איש הגון?

אור
אור
4 בנובמבר 2020 12:25

משהו מעניין שכמה מיליוני אנשים יותר הצביעו לטראמפ לעומת 2016. הבנאדם פשוט קוסם

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 12:52
Reply to  אור

ללא ספק, כל העולם נגדו, והבחור עדיין הביא מספרים טובים מאוד. פנומן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

העולם לא נגדו זה רק אלו שמנסים להפילו והם יוצרים מצג שווא שהם העולם. לברון וספרינגסטין הם לא כל העולם

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

זה לא קוסם הוא רטוריקן טוב ומציג את עצמו כבחור קשוח בוטה שאומר מה שהוא רוצה ללא פילטרים ואנשים אוהבים את זה, זה נראה בעין פחות מלאכותי מהבובות המחייכות והמנופפות של הדמוקרטים.
האמריקאים מתים על זה על גון ווין הקשוח עם הסיגר וכובע הבוקרים.
הם שונאים את הpc את החיוכים המזוייפים (אלו דברים שעובדים על הסלבס בעיקר שאצלם כולם מחייכים אחד לשני) את זה שהפכו לבושה להיות לבן blm עלאק.
ויש את הפרצוף של השיקצה שבטוח הביא גם קולות לטראמפ 😂😂

Glal
Glal
4 בנובמבר 2020 13:27
Reply to  אור

למה קוסם? לפני הקורונה הוא היה מצויין לכלכלה, ופעל אסטרטגית נכון כשהתעמת עם סין ואירן. היה גרוע לאקלים ולפופוליזם (אם כי הוא לדעתי רק סימפטום למשהו שקיים גם בשמאל). מעבר לזה עמד מולו מתמודד חלש מאוד כי הדמוקרטים פחדו לשלוח אדם קיצוני כמו סנדרס. הקורונה טרפה את הקלפים והשטויות שאמר ועשה היו יותר מידי. זאת הסיבה שבכלל צמוד.

שחר אלוני
4 בנובמבר 2020 13:06

בפנסילבניה 12 הפרש לטראמפ ונשאר לספור 36. יהיה מאד קשה לביידן להפוך.
זה אומר שהצרוף היחיד שנשאר לו זה נבאדה וויסקונסין מישיגן לניצחון דחוק. זה קשה

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 13:12

נראה שהיסכויים נוטים לכיוון ביידן. אבל צמוד צמוד. הבנתי שבמשיגן הלכו לישון חחח אז יכול להיות שיקח זמן עד לתוצאות.

שחר אלוני
4 בנובמבר 2020 13:13

מה קורה בסנאט ובקונגרס?

עמיחי קטן
Admin
4 בנובמבר 2020 13:16

יתרון קל לרפובליקנים בסנאט ולדמוקרטים בקונגרס בינתיים

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 13:19

טוב ברוטר מתחילים להספיד את טראמפ, תם הטקס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

למה? נשארו 6 מדינות הוא מוביל כרגע ב4 מהן שהן שוות 67 אלקטורים.
הוא צריך 57 בכללי מתוך ה6 שנותרו

עגל
עגל
4 בנובמבר 2020 13:38

מופתעים?
ידענו שזה יהיה צמוד עד הסוף, לא?
לא הימרתי על המנצח למרות שאני מעדיף את ביידן

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אני רק חושב על הפוסט של מנחם אם טראמפ ינצח 😂😂😂😂

שחר אלוני
4 בנובמבר 2020 14:55

אם מניחים ש60 70 אחוז מההצבעות בדואר הן דמוקרטיות אז ביידן יזכה. אם זה חצי חצי אז טראמפ

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
4 בנובמבר 2020 14:58

אני שומע הרבה מאוד טענות על זיוף הצבעות בדואר, קלפיות בהן הבודקים החליטו לסיים את הספירה באמצע כדי להמשיך מחר ופשוט לקחו את הקולות איתם הביתה.

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 15:23

כמובן שישנתי כמה שעות והצטרפתי אליכם, אני לא יודע יואש קשה מאוד לזייף בחירות יש שמירה הדוקה. טראמפ עומד להפסיד את ויסקונסין ויכול להזמין לצערי כבר חברת הובלות, זה כמעט מכת מוות.

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 16:06

אף אחד לא לוקח קולות הביתה, המקומות שם תחת אבטחה כבדה של השריף דיפרטמנט שברובם הם תומכי טראמפ

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 15:30

היתרון של טראמפ גם במישיגן קלוש רוב המעטפות שנשאר זה של דמוקרטים .

שחר אלוני
4 בנובמבר 2020 15:41

הסקרים טעו בצורה מהותית בהרבה מדינות, אבל נראה שביידן בסיכוי טוב לזכות בגלל שהקולות שלא נספרו הם הצבעות מוקדמות שרובן דמוקרטיות. גם ללא פנסילבניה, מספיק לביידן מישיגן נבאדה, וויסקונסין, ויש גם סיכוי קטן למהפך בג'ורגיה או קרוליינה אבל הוא לא חייב אותן

שחר אלוני
4 בנובמבר 2020 16:02

מישיגן עברה עכשיו לביידן, כנראה שהיא תיסגר כחולה

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 16:05

מה אתם מופתעים, בבחירות שעברו טראמפ ניצח בכמה עשרות אלפי קולות במישיגן, פנסילבניה, ויסקונסין
עכשיו זה יקרה אותו דבר אבל לטובת ביידן.
אני אומר פה כבר הרבה זמן שאלו המדינות שיקבעו וביידן לא היה צריך הרבה כדי להפוך אותן .
הוא כבר מוביל בויסקונסין ומישיגן

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 16:19

טראמפ יכול להזמין כבר את ההובלה רוב הקולות שנשארו הם של דמוקרטים ויש לביידן יתרון במישיגן ובויסקונסין. מקווה שהוא יהיה נשיא טוב.

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 16:25

ג'ורג' בוש,אובמה,טראמפ
מה כבר ביידן שהוא אמצע הדרך יותר מכולם יכול לעשות גרוע יותר משלושת אלה

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 16:52

את גורג בוש אף אחד לא יצליח לעקוף הוא כמו מרק מדסן של הNBA הנשיא הגרוע בהיסטוריה , טרמפ עם כל הפילוג והבושות שהוא עושה היה נשיא לא רע לאזרחי ארהב ומצויין לישראל, הוא לא הצליח להתמודד עם משבר הקורונה אם הקדנציה שלו הייתה 3 שנים הוא היא מצויין ++ ובין הנשיאים הטובים ביותר.

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 16:58

אני לא מתכוון להתווכח על טראמפ , הוא כבר חדשות של אתמול .
אני רק אומר שאין שום בסיס ראייתי לפחד מביידן, כמו שטראמפ אוהב לאמר ביידן כבר 47 שנה בפוליטיקה ויש את כל ההיסטוריה שלו והוא אחד מהאנשים הכי מרכזיים מבחינת מדיניות שיש ולמרות מה שפוחדים בישראל לאורך כל השנים האלה הוא תמיד תמך בישראל כמו גם הסגנית שלו .
הבחירות נגמרו , אפשר לצאת מהתעמולה ולהתרכז אמת

אור
אור
4 בנובמבר 2020 17:06

למה אתה אומר שנגמרו?

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 17:23
Reply to  אור

כי הצביעו אתמול ולא מצביעים יותר

אור
אור
4 בנובמבר 2020 18:41
Reply to  אור

הבנתי, חשבתי התוצאות. יש עוד סיכוי גם לשיוויון 269

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זהו יאללה ביידן ניגב תם הטקס מברוק לטנש

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 17:47
Reply to  Yinon Yavor

נגמר, טראמפ יכול להזמין את ההובלות ולהוריד את הפרסום, שאר הקולות הולכים לביידן יש לביידן יתרון במישיגן ובסיקונסין.

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 18:02

טראמפ יכול להאשים רק את עצמו
כשרואים את תוצאות האמת מבינים שאם טראמפ היה מתנהג כמו בן אדם נורמלי לגבי וירוס הקורונה הוא היה לוקח את הבחירות בקלות.
אני יודע שהרבה צוחקים פה על מנחם על ההיסטריה שלו על טראמפ והקורונה אבל אנשים שחושבים בדיוק כמו מנחם נתנו לביידן את הנצחון

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 18:07

אני מסכים איתך טראמפ לא הצליח ולא ידע איך להתנהל עם הקורונה, ההיסטריה של מנחם כמו רוב האנשים נובעת מהתקשורת ההרסנית שפרט להכניס פאניקה חסרת בסיס לציבור לא עושה כלום.
.
אני לא אוהב את כל הצעקות הקוזאק הנגזל והמחאות המגוחכות נגד הנבחר שיש פעם אחר פעם בדמוקרטיה, צריך לקבל את תוצאות הבחירות, הפסדת לך הביתה ולא משנה מי.

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 18:13

עזוב את התקשורת, כל מה שטראמפ היה צריך לעשות זה להקשיב ליועצים שלו בהתחלה , לאמר לציבור את האמת שיש וירוס מאד מסוכן לאוכלוסיות מסוימות אבל עדיין לא יודעים בדיוק עד כמה,ולאמר שמערכת הבריאות צריכה חודשיים כדי לנסות להבין מה קורה.
במקום כל השטויות שהוא פלט

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 18:12

אני מוכן להתערב שהשיקצה עכשיו יגיד שבזכות ההתערבות שלו ושל הספורטאים ביידן ניצח את הבחירות.

אור
אור
4 בנובמבר 2020 19:00
Reply to  Yinon Yavor

היתרון בפנסילבניה לא כזה נוח ואת ההצבעות בדואר סופרים בסוף בכל המדינות, אז המצב שלו לא כזה טוב.

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 19:11
Reply to  Yinon Yavor

זה לא נכון כי אתה צריך לבדוק מאיפה הקולות החסרים באים.
הם מגיעים מערים גדולות ששם ביידן מנצח 75/25 והם מגיעים בהצבעות בדואר ששם ביידן מנצח 65/35
כשאתה מחשב את ההסתברות של שני הנתונים האלה אתה מבין שביידן ינצח בויסקונסין, מישיגן ונבדה מה שמביא אותו ל 270 ופנסילבניה, נורת קרוליינה או ג'ורג'יה לא משנות

אור
אור
4 בנובמבר 2020 19:26

טראמפ יכול לקחת אלקטור אחד במיין (זה מפוצל שם) ולהגיע לשיוויון. בנבאדה גם עוד יש לו סיכוי לא רע

אור
אור
4 בנובמבר 2020 20:01

טעיתי, ביידן מגיע ל-270 גם בלי האחד הזה של מיין

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 19:10
Reply to  אור

טראמפ חלק מרכזי מהקמפיין שלו היה נגד הצבעות בדואר, זה סיבה למה רוב הבוחרים הרפובליקאים הצביעו ביום הבחירות, לביידן יתרון בנבאדה ובמישיגן ובוויסקונסין שנשארו רק קולות המעטפות שהגיעו בדואר (שרובם דמוקרטים), ביידן הולך להכריז כבר היום בערב לדעתי על הניצחון .

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 19:21
Reply to  Yinon Yavor

אתה לא מחשב נכון, לא יודע אם זה מחוסר הבנה או מחוסר ידע רוב הקולות שנשארו הם של דמוקרטים, הסיכוי של טראמפ לקבל קולות של המפלגה הדמוקרטית, בטח אחרי שהוא יצא על הדואר וניסה לבטל אותו, זה לא 50-50%, איפה שיש לביידן ייתרון הוא ישמור עליו ב99.9% אחוז שזה אומר נבאדה ויסקונסין ומישיגן , וזה אומר שטראמפ יכול להזמין את שירות ההובלות ואולי יקבל הנחה נשיאותית.
הצבעתי לטראמפ אבל צריך להכיר במציאות

אור
אור
4 בנובמבר 2020 20:03
Reply to  Yinon Yavor

בקיצור טראמפ צריך גם את נבאדה וגם את פנסילבניה, אפשרי אבל סיכוי לא גבוה. כל השאר סגור

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 20:13
Reply to  אור

גם נבאדה סגור, בטח שביידן מוביל. בהצלחה לביידן כנשיא

אור
אור
4 בנובמבר 2020 20:47
Reply to  אור

לא ספרו שם שליש מהקולות והפער הוא חצי אחוז, לא סגור.
.
בכל מקרה נראה לי שפנסילבניה תתהפך עד סיום הספירה, הפער שם ממשיך לרדת

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 22:47
Reply to  אור

קולות חסרים מנבדה זה בעיקר קלארק קאונטי שזה בעצם לאס וגאס.
היית פעם בוגאס? גרתי שם שנתיים,זאת עיר סופר דמוקרטית שאף פעם לא מצביעה למועמד רפובליקני

אור
אור
4 בנובמבר 2020 22:59
Reply to  אור

קראתי שלמעשה נשארו רק 14% לספור וכולם provisinal (לא יודע מה זה) או בדואר, אז כן כנראה שזה גמור

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor
Reply to  אור

זה אומר שאלו הצבעות שצריך לעשות לגביהן בירור לפני שמחשיבים אותן בספירה. נניח מישהו שלא עדכן כתובת מגורים, לא הזדהה מספיק בזמן ההצבעה, או מישהו שביקש קודם להצביע מרחוק ולא קיבל אישור.

אור
אור
4 בנובמבר 2020 23:11
Reply to  אור

👍

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 19:55

בהצלחה לביידן בכהונתו כנשיא ארה"ב.
מקווה שאיכשהו התחזיות של תומכיו יתממשו, והוא באמת ינסה לאחד את ארה"ב. אני בספק, אבל אסור לאדם להיאחז בדעותיו, אלא להודות על האמת היכן שראוי.

etayle
etayle
4 בנובמבר 2020 21:19

Remember, remember, the Fifth of November
Gunpowder treason and plot
I see no reason why gunpowder treason
Should ever be forgot

חג שמח לחוגגים את היום החשוב הזה.

IDO
IDO
4 בנובמבר 2020 21:22

בגדול עדיין אני מופתע (כמו תמיד) שטראמפ לא הועף בנצחון חד משמעי.
אבל כמו משחק צמוד מול ברוקלין והחטאה שלהם על הבאזר, אני אקח את זה . יש התחממות גלובלית, והתפרצות במצב מתקדם מאד
משהו אמין צריך לעשות את העבודה…

ברוך רובין
ברוך רובין
4 בנובמבר 2020 22:32
Reply to  IDO

אני לא הייתי מגדיר את ביידן אמין כמו שלא הייתי מגדיר כך כל פולטיקאי במיוחד אצלנו, פשוט את טראמפ זה לא מעניין כלל.
אני מסכים איתך לגבי ההתחממות הגלובלית זה אסון מה שקרה אצלנו השנה עם זה שרפות בקליפורניה שאני לא זוכר שהיו, קור מקפיא בשיקגו (-22 פרנהייט זה משהו כמו -30 מעלות), התקפות הוריקן חוזרות ונשנות.
.
אני בהחלט מקווה שהוא יפעל , לתמיכה בקהילה הגאה,הגבלת הנשק, טיפול בכלכלה (אני לא מסכים שלעלות מיסים לחברות זה נכון,כיוון שזה יפגע בעיקר במעמד הביניים) וכמובן שאני תומך בקפיטליזם שמאפשרת לאזרח להתעשר הרבה יותר בקלות מאדר במדינה סוציאליסטית.
.
אחד הדברים החשובים ביותר זה לאחד את העם (אסור לתת לקיצונים משני צדדי המפה להתנהל בשבילנו).
.
שינוי אובמה קר למשהו יעיל הרבה יותר לא אכפת לי אם זה מערכת בריאות ממלכתית כמו בלא מעט ממדינות oced, או כמה מה שהולך בסינגפור (הפתרון הפשוט זה לסבסד את לימודי הרפואה, ולהגביל את החזירות של הביטוחים הרפואיים, אבל משום מה אף אחד לא חושב על זה), טיפול במשבר בקורונה לא על ידי הפחדה או שקרים אלא על ידי הסברה.

. חבל לי שהוא לא ימשיך במדיניות של טראמפ כלפי ישראל ושאין לו את מה שצריך כדי להמשיך להילחם בזכויות ובקניין שלנו מול הסינים והסכם הסחר הנוראי.

trusttheprocess
trusttheprocess
4 בנובמבר 2020 22:45

הרבה אנשים חושבים על זה אבל טראמפ והרפובליקנים בכיס של חברות הביטוח .

IDO
IDO
5 בנובמבר 2020 0:27

רובין יקירי. ביידן היה משרת ציבור 47 שנה. אין יותר אמין מזה.
טראמפ היה שחקן כושלך ושראלטן פר אקסלנס כל חיו. לי זה דיי ברור את מי אני רוצה בכסא הנהג.

בקשר למס החברות. בתור אחד שאשכרה מחזיק חברה וחשוף למס הזה, אני אגיב בבחיאת…. .
ואגב אני לא יודע בקשר אליך, לי באופן אישי אין שום בעיה לשלם מיסים. אני ועוד מלא מהגרים אחרים רואים בזה הכרת טובה למדינה שלקחה אותי. בישראל שנאתי לשלם מיסים זה היה נוראי.
40% הכנסה+10% ביטוח לאומי+20% GST . זה היה סיוט.

ברוך רובין
ברוך רובין
5 בנובמבר 2020 2:36
Reply to  IDO

הרפובליקניים לצערי הרב גם בכיס של הNRA, אני לא מאמין שלביידן יש את הכוח או את הרצון להילחם בהם ובנשק. אני גם מקווה שהוא יטיל הגבלה על מספר השנים בבית המשפט העליון לא הגיוני ששופט יקבל תפקיד לכל חייו, 12 שנים זה נראה לי תקופת זמן מספיקה.
.
הבעיה שלי עם אנשי ציבור שהם שכחו כבר מהציבור, הם באו לתחום מלוכלך מאוד, מסיבה טובה שנשכחה במרוצת השנים, בטח שיש כל כך הרבה פיתויים בדרך מחברות ותאגידי ענק, כמות הזמן היא לא פאקטור הילרי קלינטון, היא דוגמה טובה לכך. אני בהחלט חושב שכעם נכשלו פוליטית שזה הדבר הטוב ביותר שהצלחנו למצוא שייצג אותנו (טראמפ ביידן ביבי גנץ…)
.
לגבי טראמפ הוא גאון שיווק, הוא שרלטן ונוכל, שלמזלו לא חסר מטומטים שיביאו לו כסף פעם אחר פעם.
ההתנהגות של טראמפ כעת פשוט מביכה ופתאטית.
.
לגבי מיסים אני לא חושב שמישהו אוהב לשלם הרבה מיסים בטח שאתה יודע לאן הם הולכים בעיקר (זה הסיבה העיקרית שאני מעדיף לתרום), ביידן רוצה לעלות את המיסים באופן חד לחברות ולאנשים שהכנסות שלהם הם יותר מ400 אלף דולר בשנה, למזלי בתקופת רייגן דבר כזה לא היה אפילו במחשבה, אני תומך בשוויון הזדמנויות לא בשוויון בתוצאות.
.
אני מתנגד למפלגה הרפובליקנית בלא מעט דבריםהפאקטורים המרכזיים שלי בבחירה הם ישראל (שהיא הגורם מספר 1 בהצבעה שלי) והכלכלה החופשית .

trusttheprocess
trusttheprocess
5 בנובמבר 2020 2:29

I call it
ביידן הולך לנצח את ג'ורג'יה ב 5 קולות
מנחם והמשפחה שלו

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
5 בנובמבר 2020 2:57

זה יהיה פואטי ביותר

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
5 בנובמבר 2020 2:59

אבל גם אין מצב

IDO
IDO
5 בנובמבר 2020 3:27

טראסט – אומנם הצלחתם להעיף את טראמפ אבל 67 מליון מצביעים. חמש מליון יותר מלפני 4 שנים זה יותר ממדאיג.
זה אנשים שבסדר עם לתפוס בנות ב### שלהן, ושניאו נאצים זה בחורים טובים בשבילם. 2 הוריקנים במקביל ו-30 מעלות מינוס בשיקגו זה אנחנו רוצים עוד מזה. טראסאט רובין ומנחם אתם בבעיה הרבה יותר רצינית ממה שחשבתי לעצמי.

ברוך רובין
ברוך רובין
5 בנובמבר 2020 3:52
Reply to  IDO

עידו ידידי אתה לא יכול לעשות את ההכללה הגסה הזאת אני מצטער,
זה כבר פעם שנייה שאני שומע את זה היום ואני לא יכול לעבור על זה ככה.
.
אני הצבעתי לטראמפ כיוון שיש דברים רבים שאני מסכים איתו אידואלגית במיוחד היחס לישראל, יש המון דברים רבים שאני ורבעם אחרים ממצביעי מגנים בכל תוקף ומסרבים להם כמו ניאו נאצים, יחס לאישה, ואני גם איתך באיכות הסביבה. שאתה מצביע למישהו לא אומר שאתה מסכים עם כל מה שהוא או עם כל מה שהוא עושה.
.
אני לא רואה הרבה הבדל בין זה להשוואה שהולכת בישראל שכל מי שמצביע לביבי תומך בשחיתות וכל מי שמצביע לשמאל בוגד.

trusttheprocess
trusttheprocess
5 בנובמבר 2020 4:24

אני גר בקליפורניה הכלכלה החמישית בגודלה בעולם.
לי אין שום בעיה

IDO
IDO
5 בנובמבר 2020 4:25

אני בחיים לא הייתי מצביע לגזען מיזוגן ושקרן. אבל זה אני, היי אם סט הערכים שלך מאפשר את זה לך על זה..
אתה מזכיר לי אשה שמפוצצים אותה במכות ואז קונים לה יהלום …. (איפה אני עושה סמיילי שלא תעלב) אבל רובין אתה לא לבד יש לך 68 מליון חברים.

ברוך רובין
ברוך רובין
5 בנובמבר 2020 4:36
Reply to  IDO

ההכללה הזאת של ציבור שלם זה גזענות ידידי,וזה זלזול באינטליגנציה של הבוחר,רוב הבוחרים מצביעים אידואליגת ורובם לא אוהבים את ההתנהגות של טראמפ זה אחת הסיבות למה הוא מעורר כל כת אנטיגונזם , שאלה לי הגיונית ופשוטה עלייך אתה חושב שהיספנים ויהודים בפלורידה יתמכו בעליונות הגזע הלבן?
.
דרך אגב גם לביידן יש מקרים של גזענות מפה ועד הודעה חדשה אז אם הייתי בוחר בו גם הייתי גזען? אני לא מדבר על מקרים של השליחות ידיים שלו בכלל. לגבי ההשוואה שעשית יש דברים שהשתיקה יפה להם זה אחד מהם לצערי.

IDO
IDO
5 בנובמבר 2020 4:59

ההסבר שלי זה שההיספנים לא ממש אוהבים אותו אבל ביידן מפחיד אותם בגלל… תשלים לבד.
וגם בקשר אליך.. ביידן מפחיד אותך משום מה? מה ביימי קלינטון לא עשינו גם כסף וגם שלום עם הירדנים?
אז בגלל הפחד שלך מביידן אתה מוכן לאכול את הצפרדע שקוראים לה טראמפ שאתה יודע שהוא שקרן מיזוגן כזען ואם יהיה לו על השולחן 2 הצעות: מציצה מכוכבת פורנו או להוריד 40 טון פלדה על ישראל הוא ייקח את המציצה.

ברוך רובין
ברוך רובין
5 בנובמבר 2020 8:19

אז יכול להיות שהם מפחדים מהפן הכלכלי ומשטר סוציאליסטי,ומכונים להצביע לטראמפ? שישי להם אידואליגה דומה לשלו בחלקים מסויימים, אבל בחלקים רבים מתנגדיו לדבריו של טראמפ?
.
לנקודה השנייה היו ממשלים דמוקרטים טובים לישראל והיו ממשלים רפובליקנים גרועים לישראל ולהפך, להשוות את ביידן שהיה סגנו של אובמה לקלינטון זה סוג של דמגוגיה זולה. בסוף אני שופט אותו על פי זה ואיך משטרו של אובמה (שהוא היה שותף מלא לכל ההחלטות) התייחס לישראל, בנוסף לא מזמן הוא אמר שיחזיר את הגרעין.
.
לא הייתה לי בעיה להצביע לדמוקרטים בעבר הצבעתי לאובמה ב2008 אחרי הרס הכלכלה של בוש.

במהלך חיי עברתי מספר פעמים מהדמוקרטים לרפובליקנים שאני מצביע אני מפעיל שיקול דעת, דבר שאתם מסרבים להכיר בו אצל מצביעיו של טראמפ.

ברוך רובין
ברוך רובין
5 בנובמבר 2020 4:08

כמו שחשבתי לפני הבחירות הדמוקרטים לא הצליחו לעשות מהפכה בסנאט, זה הולך להגביל ולהקשות על ביידן לבצע מהלכים במדיניות שהוא חפץ בהם כמו למשל העלאת המיסים (שחייב לעבור אישור של הסנאט)

IDO
IDO
5 בנובמבר 2020 4:27

אל תדאג לכסף שלך, הלוביסטים והבחורים הטובים ממועדוני הבנים של הקולג'ים הנחשבים ימשיכו להיות שרי אוצר, הסדר הישן יחזור. אפחלו הבורסה עשתה לי 0.48 נקודות.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

לוחשים לי באוזן שאני חייב לעשות סיכום בחירות כדי שימשיכו לחשוב שאני מגניב. שאלתי מי בכלל חושב שאני מגניב, אעדכן כשתהיה תשובה:
– זה היה קרוב, זה היה צמוד, אבל בסוף הקפיטליזם ניצח. לרגע היה נראה כאילו הקפיטליזם עומד לנצח, והקפיטליזם באמת נתן מאבק ראוי, אבל מהפך ברגע האחרון הבטיח את הניצחון לקפיטליזם. אבל חכו, אולי הקפיטליזם יקח את זה לבית המשפט כי אנשים הצביעו כמו שצריך וזה לא דמוקרטי.
– לא משנה כמה ימינה הולכים הדמוקרטים, והם גם ככה מאוד ימינה, יאשימו אותם שהם סוציאליסטים.
– קיבלנו תשובה לשאלה החשובה ביותר: האם הדמוקרטים יכולים להציע שום שינוי, להבטיח כלום דבר ולהעמיד בראשם פקיד ותיק של ההון ועדיין לנצח את הבחירות.
– לא משנה כמה ימינה הולכים הדמוקרטים, והם גם ככה מאוד ימינה, התקשורת תאשים את חוסר ההצלחה היחסי בזה שהדמוקרטים הלכו שמאלה מדי.
– בבחירה בין הטראמפיזם לתנאים הניאו-ליברלים שהביאו לעלייתו, ארצות הברית יצאה בריש גלי והכריזה "אהה, אממ, אולי, לא יודע? בסדר, נחזור למה שהיה קודם. שיהיה", כאילו בעתיד של 2012 לא תופיע מחדש שנת 2016.
– לא משנה כמה ארגונים רפובליקנים כמו פרוייקט לינקולן מבטיחים לדמוקרטים שהם יצליחו להעביר תומכים רפובליקנים שלא אוהבים את טראמפ בגלל חוסר הממלכתיות שלו לצד הדמוקרטי כל עוד הדמוקרטים, שהם גם ככה מאוד ימינה, לא יזוזו מילימטר שמאלה, עדיין אין שום סיכוי שזה יקרה.